Kreditkortgæld er stærkt voksende i den fattige befolkning i Latinamerika. Det sker i takt med at store detailkæder i stigende omfang tilbyder kreditkort, der fungerer som en kassekredit, og som især er målrettet kvinder. Gennem etnografisk feltarbejde i Brasilien og Chile, to lande med stærke kreditindustrier, undersøger dette projekt to sider af de usikre udlåns udbredelse. På den ene side undersøger projektet fattige kvinders bestræbelser på at få adgang til kredit og deres daglige udfordringer med gæld, og på den anden side ser projektet nærmere på udbyderne, der konstant udvider kreditmarkedet med udviklingen af nye finansielle teknologier og algoritmer til kreditvurderinger. Projektet vil skabe ny viden om, hvordan det øgede behov for kredit ændrer vilkårene for menneskers liv i fattigdom og udgør en ny kilde til økonomisk forarmelse. Dertil kommer at den øgede gæld påvirker den ulighed mellem kønnene, som den økonomiske krise i Latinamerika allerede har forstærket særligt i kølvandet på COVID-19-pandemien. Teoretisk udvider projektet begrebet ekstraktivisme til også at omfatte finanssektoren, der gennem kommodificering af kvinders data og gæld fremdyrker et nyt finansielt marked baseret på marginaliserede grupper, som ikke tidligere har haft adgang til kredit i den formelle sektor.