Tidsskriftet Journal of Business Anthropology er et af de få akademiske tidsskrifter, der har fokus på antropologisk forskning og praksis inden for, hvad der bredt kan betegnes som ”business”; dvs. økonomi, organisation, ledelse, design, marketing, forbrug, finans, strategi og arbejde. Særligt i det seneste årti har antropologien inden for disse områder vundet stadig større udbredelse i form af såvel akademisk forskning på universiteterne som praktisk arbejde i forskellige offentlige og private organisationer. Journal of Business Anthropology udgør i denne sammenhæng en international platform, der understøtter denne udvikling gennem peer-reviewed artikler, casestudier, feltrapporter, debatter og boganmeldelser. D. 1. januar 2022 overgår redaktionen af tidsskriftet fra University of Pennsylvania til et nyt team af fire forskere ved Institut for Antropologi på Københavns Universitet, som vil blive støttet af en bredere redaktionskomité bestående af forskere fra både danske og udenlandske universiteter. Ambitionen med denne nye organisering er klar: At udfolde tidsskriftets fulde potentiale ved at udvikle det til en førende platform for både akademisk forskning og professionel praksis i krydsfeltet mellem antropologi og erhvervsliv - og som sådan positionere Danmark i spidsen for dette fagfelt. Dette vil finde sted gennem (1) nye formater for publikationer, (2) en mere bæredygtig organisation og (3) langt mere aktive formidlingsstrategier og -tiltag.